Nilla o Tias LCHF-blogg

"Fett gör dig inte fet"

Pepp, pepp!

Publicerad 2013-08-01 09:14:00 i Allmänt

Så här sitter man och äter ägghack gjord på äkta majonäs tillsammans med några tomater, kräftstjärtar och en burk makrill. Känns lyxigt och är supergott. 

Idag ska vi för första gången träna volymstyrka. Efter att ha läst på lite om träningsmetoder förefaller volymstryka vara det bästa valet. Motionsträning är bra, särskilt intervallträning, men för viktnedgång är tydligen styrketräning överlägset. Volymstyrka betyder då att vi sänker antalet reps från 15 till max 8. Tyngden blir större per rep och därmed sliter man isönder musklerna bättre. Det låter ju hemskt. Men det ska fungera enligt litteraturen.

Annat som ligger i tankarna är rutiner och rytm. Men jag är bensäker på att vi får det att funka den här gången. Jag tror att jag äntligen börjar känna av de fördelar med LCHF som så många pratar om. Jag tycker mig ha fått mer energi. Jag känner inte mig så jäkla trött hela tiden längre. Blir det ännu bättre kommer rutinerna och rytmen att nästan fungera av sig själv. Jag hoppas!

Själva viktnedgången går rätt långsamt. Jag tror dock den sätter fart under nästa vecka då rutinerna kommit igång och då borde träningen också ge resultat. Det ska bli spännande!

Idag ska bli en superbra dag! När Nilla kommer hem ska vi ner och träna, sen ska vi äta en god kvällsmat och mysa med varandra. Jag har en riktigt bra känsla i kroppen just nu. Det är längesen jag hade det. Kanske MÅR kroppen bättre och det är det jag känner? 

Min magkänsla säger att den här gången klarar vi det! Den här gången funkar det!

Jag o Nilla är awesome!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela