Nilla o Tias LCHF-blogg

"Fett gör dig inte fet"

Frukost à la LCHF

Publicerad 2013-07-28 12:01:00 i Allmänt

Jag kan inte hjälpa det men min favorit frukost inom LCHF är turkisk yoghurt men grädde och vår egen müsli och jordgubbar och kaffe med mjölk! Mums säger jag bara

Vi blandar yoghurten och grädden för att få en konsistens som är mer som vispad grädde. Våran müsli blandar vi själva med blandade naturella nötter och solrosfrön, hur gott som helst! Och sen slänga på lite jordgubbar e bara mums.

Nu till det här med kaffet igenteligen ska man ha vispgrädde i kaffet men jag klarar inte av att känna mig så flottig i munnen så jag tar mjölk. Jag vet att de tycker att man ska undvika mjölk då det är mycket laktos (mjölksocker) i det men det får vara så. 

Allt för nu /Nilla
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela